maanantai 25. huhtikuuta 2016

Auris kertoilee: Ruusu ja Lehti tapaavat Jekun ja Vintiön


Ruusu ja Lehti halusivat tutkia Liljojen Laakson heti läpikotaisin. Niinpä he lähtivät matkaan. Hetken lennettyään Ruusu huomasi pienen talon, jonka pihalla oli joku. Keijut piiloutuivat seinän taakse tarkkailemaan tilannetta.


 Pihalla oli kummallisen näköinen olento. Se hyppi, pomppi ja lauleskeli! Ruusu ja Lehti eivät olleet koskaan nähneet mitään niin kaunista, erityisesti Ruusu mieltyi tähän olioon.



Olento käveli kaunista tietä pitkin jota reunustivat omenat. Ruusu ja Lehti tajusivat että olento oli lähdössä jonnekin, joten he päättivät toimia nopeasti....


 ....Ruusu ja Lehti hyppäsivät esiin piilostaan. Meteli hiukan säikäytti oliota, mutta se rauhottui nopeasti.


 "Hei minä olen Ruusu ja tässä vieressäni on Lehti. Onko sinulla nimeä?" Olio tapitti Ruusua pienillä mustilla silmillään ja sanoi lopuksi: "Minä olen Vintiö, hyyyyyyvin jekutteleva tapaus!"


Samalla kun Vintiö, Ruusu ja Lehti esittäytyivät talon sisälle heräsi eloa. Sielläkin nimittäin oli henkilö!


Kuullessaan Ruusun ja Lehden äänet se alkoi pomppia vimmatusti hännällään!


Olento ryntäsi ikkunaan katselemaan kuinka Ruusu paijasi Vintiötä. Se kuuli myös Lehden voivottelun: "No voi voi nyt Ruusulla on lemmikki, kun Vintiö siihen suostui, kenet MINÄ saan?!" 


Samassa Lehti kuuli oven vieressään narahtavan. Sieltä kurkisti oravan näköinen olento, joka otti tassuillaan kiinni Lehden olkapäästä ja sanoi: "M-minä olen Jekku j-ja olen hyyyyvin j-jekutteleva tapaus. A-ajattelin jos s-sinä ta-tahtoisit ol-lo-olla omistajani!



Lehti katsoi Jekkua hellästi ja sanoi: "Ei mitään hätää. Totta kai olen omistajasi!"


 Vintiökin oli riemuissaan kun hänen ystävänsä oli saanut omistajan.


 Siinä koko poppoo sitten istuskeli ja jutusteli.


 Lehti kahmaisi Jekun syliinsä ja alkoi kertoa miten he olivat saapuneet Liljojen Laaksoon.


 Ruusukin alkoi kertoa Vintiölle tarinaa Pepin pitämästä discosta!


Kun Ruusun ja Lehden oli aika lähteä Vintiö ja Jekku tulivat hyvästelemään keijut talonsa eteen!!!!


Lopuksi Ruusu antoi Vintiölle vielä pusun! (Oikeasti Ruusu sopi Vintiön kanssa siitä että Jekku auttoi Vintiön kanssa Ruusua ja Lehteä jekuissa!)


Kulisseissa:

Auris lavastuspuuhissa. Hän oli löytänyt upean keijutalon kirpputorilta. Miten huikea kuvaustausta ja -miljöö! Jeee!
   
 

1 kommentti:

  1. Mahtava kirppislöytö. :) Mulla oli joskus gerbiili nimeltä Jekku. Vähän on samaa näköä. :D

    VastaaPoista